Sinds februari 2019 is Coachkwartier een feit! Een initiatief vanuit Stiens Training & Advies. Samen met een aantal gedreven collega’s en opdrachtgevers werd door Inge Stiens toegewerkt naar dit beproefde concept.
“Als je al bijna 30 jaar continue pro-actief bezig bent met leren en ontwikkelen dan herken je momenten waarvan je weet: het kan anders, beter, slimmer, makkelijker, goedkoper ….."
Onze focus op dit moment? Tijdigheid, hyper-personalisering, ongekend gebruikersgemak.
We reiken een daadwerkelijke oplossing aan als het gaat om de ontwikkelkracht in organisaties bij vraagstukken rondom Duurzame Inzetbaarheid en Lerende organisatie. Wij bieden ontwikkelsupport.
Samen met onze opdrachtgevers in diverse branches zoals financiële dienstverlening, overheid, onderwijs en zorg worden we uitgedaagd tot vernieuwende leer-oplossingen. Coachkwartier is een logisch, natuurlijk exponent hiervan.
Ons idee? Het roer kan om in coachland!
* Groter coachbereik; meer impact op organisaties
Het zou een gemiste kans zijn als we coaching als beproefde ontwikkelinterventie qua inzet beperken tot de grotere issues en/of tot de ‘elite’ verheven. Jaarlijks blijkt dat vooral 'hoog opgeleiden' worden gecoacht (75% van de 'gecoachten' volgens NOBCO). Gezien de reflectieve methodiek, de relatief hoge tarieven en tijdsinvestering wordt de volle potentie van coaching niet ten volle benut en daardoor niet altijd (of niet op tijd) ingezet. Creëer ontwikkelsupport; tijdig voor iedereen!
* Meer aandacht voor mensen; ondersteunend aan leiderschap
Leiders zoeken in de dagelijkse hectiek vaak naar ruimte, zodat ze meer aandacht aan 'hun mensen' kunnen besteden. Met coachkwartier bieden we leidinggevenden een verlengstuk in hun coachrol. Als aanvulling, nooit als vervanging.
"Is dit niet een mooie vraag om over te sparren met coachkwartier?"
"Dit lijkt toch een patroon. Wellicht een idee hierover eens in gesprek te gaan met coachkwartier?"
"Oefen dit soort momenten eens een paar keer met de coachingsacteur bij coachkwartier!"
Tot nu toe wordt de coach ingezet bij functioneringsproblemen of een aanhoudende ontwikkelvraag van een medewerker. Waarom wachten totdat iemand er 'echt' iets mee moet? Onderhoud ontwikkeling continu, zet coaching ook - meer dan - preventief in. Bied ontwikkelsupport!
* Medewerker organiseert coaching zelf...zelfservice!
Als het gaat om meer zelforganisatie en eigenaarschap voegt coachkwartier écht de daad bij het woord. De deelnemer bepaalt of, wanneer, hoe lang, waarover en met welke coach het gesprek wordt aan gegaan. Vanzelfsprekend streeft bij reguliere coaching iedere coach naar eigenaarschap bij de deelnemer. Echter, vervolgens bepaalt toch vaak de coach de gespreksfrequentie, het gespreksmoment, de hoeveelheid onderwerpen en de routekaart in het coachproces. Laat medewerkers veel meer zelf hun coaching regisseren zodat het direct aansluit bij de ontwikkelvraag van nu.
Het coachteam wordt exclusief voor een organisatie ingericht; de coaches begeleiden bij ontwikkeling in lijn met de organisatie. WIN WIN voor medewerker én organisatie!
* Coachforward!
We werken vanuit onze unieke coachmethodiek niet (alleen) vanuit reflectie. We coachen close to the job, met de praktijkvraag en urgentie van vandaag centraal. Met kleine succes-stappen direct vooruit. De hogere frequentie in coachmomenten maakt enorm verschil. Tevens waarderen deelnemers 'alleen al de gedachte dat de coach continu voor mij beschikbaar is en ik morgen al met hem of haar kan sparren!"